Hvis der er noget galt med varenDit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Gem altid din kvittering og faktura, det er dit købsbevis, dit bevis på hvornår købet er foretaget og hvor meget du har betalt for din vare.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget. Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til
kundeservice@fjeldogfritid.dk.
Garanti: Levetid, livstid, lifetime...Garanti er en service, som ligger ud over købeloven. Typisk angiver hver leverandør en periode af en given varighed. Hvis produktionsfejl viser sig indenfor denne periode, afhjælpes med reparation eller ombytning – efter leverandørens valg.
Nogle producenter tilbyder “lifetime warranty” på deres produkter. Dette bliver desværre nogle gange oversat til livstid, men i denne forbindelse betyder levetid. Endvidere, er det produktets levetid og ikke brugerens livstid eller levetid der refereres til. Afhængig af produkt og intensiteten af brugen af produktet, varierer denne levetid betragteligt. En GORE-TEX jakkes levetid, kan for en almindelig bruger f.eks. være 4-5 år, hvorefter man skønner den har taget den tørn, der kan anses for værende rimelig for produktet. Er man superbruger- f.eks. guide eller skibums, kan jakkens levetid komme helt ned på en sæson! Endelig skal det nævnes, at en “lifetime warranty”, kun dækker fejl i forarbejdning (f.eks. syninger, svejsninger) og materialer - IKKE almindeligt slid på lynlåse, velcro, materialer, m.v.
Ved reklamation, HUSK følgende:Ren-/nyvasket vare. Vi sender din reklamation videre til den relevante producent, hvor servicemedarbejdere håndterer din jakke, sko, rygsæk, osv. Disse mennesker vil gerne have, at varerne de håndterer ikke lugter, er fulde af mudder, eller lign. Derfor er det et krav, at varen skal være renvasket ved indlevering til reklamation. Det er også vigtigt fordi, visse processer i en reparation (eksempelvis reparation af vandtætte limninger/svejsninger) kun bliver holdbar, såfremt der ikke er smuds, sved eller andre partikler der gemmer sig i stoffet (og som ikke kan ses med det blotte øje). Det gør ikke noget, at du ikke kan få din hvide jakke kridhvid - den skal bare en tur i vaskemaskinen :-)
Reklamationer skal sendes til:Fjeld og fritid A/S
Lejrvej 23A
3500 Værløse
Husk at medsende kvittering og beskrivelse af problemet.